שיטות לקבל מלגה

אין אחד שלא ניסה לברר על מלגות לימודים עוד לפני שנרשם לאוניברסיטה/מכללה. עם זאת, חלק מהאנשים מחליטים לוותר על המלגה עוד בשלב הבירורים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות – החל מאי רצון לנסות להבין את ההבדלים בין מלגות ועד לחוסר מוטיבציה להתעסק עם עניינים ביורוקרטיים. במאמר זה נסביר על שיטות לקבל מלגה בקלות ובמהירות.

 

לפני שהנכם מתחילים להתעסק בכל הנושא של מלגות, חשוב להבין כי על מנת לקבל מלגה, תצטרכו להשקיע זמן ולקבל הבנה בסיסית על ההבדלים בין מלגות. לא כל מלגה מתאימה לכל אחד, לדוגמה, אם הינכם מעוניינים לטוס ללמוד בחו"ל, ישנן מלגות המיועדות ספציפית לספורטאים ואם אינכם עוסקים בספורט בצורה מקצועית, סביר להניח שאתם לא זכאים למלגה. עם זאת, יכול להיות שמלגה אחרת כן תתאים לכם. לכן, עליכם לעבור על כל המלגות המסופקות על ידי אותו מוסד לימודים ולרשום בצד את אלה שמתאימות לכם.

לאחר שעשיתם סינון בסיסי למלגות, עליכם לבחור מתוכן את אלו שהינכם יכולים לשלב.

הדבר, כמובן, תלוי ברצון האישי שלכם, בהחלטות של מוסד הלימודים ובסכום כסף שהינכם מעוניינים לקבל. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא לקבל סבסוד לימודים מלא ואין אף לא מלגה אחת שמאפשרת זאת, ניתן לשלב בין שתיים או שלוש מלגות שונות – פעמיים בשבוע לעשות פר"ח ולהתנדב במקום X.

על מנת לקבל את המלגות הרלוונטיות, עליכם לקרוא את כל הקריטריונים והתנאים לקבלה. לאחר הסינון הבסיסי שכבר בצעתם, יש לעשות סינון נוסף על ידי קריאה מעמיקה של כל הקריטריונים הדרושים לקבלת המלגות ולמחוק את הלא רלוונטיות.

כעת, לאחר שנשארתם עם 3-5 מלגות, בחרו את אלה שהכי מעניינות אתכם ושלחו את הטפסים הרלוונטיים. בהצלחה!