משרד החינוך הוא אחד הגופים הגדולים ביותר שעוזר לאנשים בארץ לקבל השכלה גבוהה. משרד החינוך משקיע מליוני שקלים במתן מלגות מדי שנה וסטודנטים רבים מקבלים את ההזדמנות ללמוד רק בזכות קבלת מלגות אלה. במאמר זה נסביר על מלגות של משרד החינוך.

באתר הרשמי של משרד החינוך יש רשימה של כל המלגות שהינם מספקים לסטודנטים הטריים והוותיקים. למען הנוחות שלכם, החלטנו לאסוף במאמר זה את המלגות השוות ביותר שלא כדאי לכם לפספס:

  • תואר ראשון בהוראה – אין זה סוד כי תחום ההוראה היום, הוא בין המבוקשים ביותר. מדובר על מקצוע שהוא שליחות, ללמד את דורות הבאים ולהפוך את העתיד שלנו לטוב יותר. משרד החינוך משקיע בתחום זה ומאפשר לסטודנטים המעוניינים ללמוד הוראה בערבית, אנגלית, מדעים, מתמטיקה ומקרא לקבל מלגה של 5400 ש"ח לשנה. כמובן שניתן לשלב מלגה זו עם מלגה נוספת, לדוגמה, פר"ח וכך לקבל סבסוד מלא של הלימודים ולפנות את הראש רק ללימוד החומר מבלי להתעסק בכל נושא של התשלומים לאוניברסיטה.
  • סטודנטים בדואים, המעוניינים ללמוד את תחום ההנדסה – אחת הדרכים של משרד החינוך לסייע למגזר הבדואי להכנס לתחום ההנדסה ולהשתלב בעבודות מובילות בהייטק, היא מתן מלגה. על מנת לקבל מלגה זו, עליכם לעמוד במספר קריטריונים, כגון, להשתייך למגזר הבדואי, ללמוד במוסד המוכר על ידי המל"ג, ללמוד תחום הנדסה, מדעים או טכנולוגיה ועוד. את הרשימה המלאה של הקריטריונים והמסמכים שעליכם להגיש לצורך קבלת המלגה תוכלו למצוא באתר הרשמי של משרד החינוך.

 

לסיכום,

זוהי רק דוגמה קטנה של כמות המלגות המסובסדות על ידי משרד החינוך. אנו ממליצים לכם להכנס לאתרנו כל כמה זמן ולהתעדכן במלגות המוצעות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן