אם ברצונכם לבנות קריירה טובה אחת הדרכים היותר בטוחות לעשות זאת, היא ללמוד תואר למקצוע מבוקש ומשם להתחיל לסלול את הדרך אל עתיד מוצלח. למרבה הצער, הלימודים הינם יקרים ולא כל אחד יכול לאפשר לעצמו לממן את שכר הלימוד, להשקיע בלימודים עצמם, לשכור דירה ותוך כדי גם לפרנס את עצמו. הדבר רלוונטי במיוחד עבור אנשים שאינם מקבלים תמיכה כספית מההורים. למזלנו, כיום קיימות מלגות לתואר ראשון שיאפשרו לכם ללמוד ב"ראש שקט".

מלגות לתואר ראשון

לאחר שכבר הלכתם להכוונה מקצועית, חפרתם את האינטרנט בחיפוש אחר יתרונות וחסרונות של כל מוסד לימודים ואפילו הייתם מספר פעמים אצל אחת המזכירות באוניברסיטה – השקעתם מחשבה והמון שעות לצורך בחירת מוסד לימודים שתרצו לעשות בו  לימודי תואר ראשון. בחרתם את המקצוע הרלוונטי שיש לכם משיכה אליו ואתם כבר ממש רוצים להתחיל ללמוד. השלב הבא, הוא לבדוק מלגות שמגיעות לכם.

באתר הרשמי של מוסד הלימודים שתבחרו להעביר בו את השנים הקרובות, צריכה להיות רשימה של מלגות. מה שעליכם לעשות, הוא לעבור בקפידה על רשימה זו ולסנן את המלגות הלא רלוונטיות, לדוגמה, אם הינכם משתייכים למגזר הרוסי, ככל הנראה מלגות המגיעות למגזר הבדואי לא יהיו רלוונטיות עבורכם. לכן, עליכם לעשות את הסינון הבסיסי, אחריו תוכלו להבין מהן המלגות שהינכם זכאים להן ומה תצטרכו לתת בתמורה.

לדוגמה, ישנן מלגות סיוע לאזרח הוותיק, בהן הסטודנט נדרש להשקיע 120 שעות עבור פעילויות שונות עם אזרחים וותיקים ובתמורה הסטודנט יקבל סכום של חמשת אלפים שקלים לצורך תשלום של שכר הלימוד.

לאחר שקראתם את התנאים של כל מלגה, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להגיש את המסמכים הרלוונטיים, לחכות לאישור ולהתחיל ללמוד את התואר הנחשק.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן