מלגות לעולים חדשים

אין זה סוד כי להתחיל את הכל מאפס, להגיע למדינה חדשה מבלי לדעת את השפה, זו משימה לא קלה כלל. עולים חדשים שמקבלים את ההחלטה לעלות אל ארץ הקודש מעמידים את עצמם בפני אתגרים והמון קשיים. ממשלת ישראל וגופים אחרים מודעים לכך ומנסים לעזור ככל הניתן לעולים החדשים להתאקלם בארץ, לכן מספקים מלגות מיוחדות שנועדו לעולים חדשים בלבד.

מלגות לעולים חדשים

אין ספור ארגונים מספקים מלגות לעולים חדשים ועל ידי זה מעודדים אותם ללמוד ולהתאקלם בארץ. לדוגמה, משרד קליטה נותן את האופציה לקבל מלגה שתממן את כל שכר הלימוד במשך כל התואר עבור עולים חדשים הנמצאים עד 7 שנים בארץ.

החל מינואר שנת 2004, ארגון בשם היא"ס מספק מלגות לעולים חדשים שהגיע מכל מקום בעולם, ללא קשר למוצא ודת. מלגה זו מאפשרת לכסות את הוצאות המחייה ולשלם עבור התואר, אך ורק במידה והינכם לומדים באוניברסיטה או מכללה שמוכרת על ידי המל"ג.

בנוסף לכל אלו, ישנן מלגות נפרדות שנועדו עבור עולים חדשים מצפרת, אתיופיה ועוד.

מוסדות לימוד שונים מנסים גם לתמוך ככל הניתן בעולים חדשים מכל מני מקומות בארץ וחלק מהם מאפשרים לקבל מלגה בנוסף לאלה המוצעות על ידי משרד הקליטה וארגונים אחרים. לדוגמה, במכללת ליפשיץ ניתן לקבל מימון מלא של שכר הלימוד למכינה ולאולפן. בנוסף לכך תוכלו להגיש בקשה לקבלת הלוואה של 2500 ש"ח בשנה ללא ריבית.

אם יש לכם תשוקה לגאוגרפיה, שווה לכם להרשם לאוניברסיטה העברית, שם תוכלו לקבל מלגה על סך 3600 ש"ח לשנה. כמובן שמלגה זו אינה מאושרת לכולם וניתנת העדפה לאנשים הנמצאים במצב סוציו-אקונומי נמוך ובעלי הישגים גבוהים בלימודים.