למרות שהרבה אנשים רוצים להרשם למכללה או לאוניברסיטה על מנת ללמוד תואר ראשון – ישנם אנשים שמעדיפים לעשות הנדסאי ולאחר שנתיים, כשיסיימו את לימודיהם, כבר להתחיל לעבוד ולפתח את הקריירה.

במאמר זה נדבר על מלגות למקצועות הנדסאים.

מלגות למקצועות הנדסאים

כאשר מדובר על מלגות, אנשים רבים חושבים כי ההטבה מגיעה אף ורק לאנשים המעוניינים ללמוד תואר ראשון, שני או שלישי. עם זאת, ישנם ארגונים המספקים מלגות גם עבור לימודים למקצועות הנדסאים. לדוגמה, יש תוכנית שנקראת טופ גרופ והינה מופעלת על ידי אינטל. אינטל זו אחת מחברות ההייטק הגדולות בארץ והינם מגייסים אלפי הנדסאים מדי שנה. בגלל הצורך הרב בעובדים עם השכלה של הנדסאי, הינם מנסים לעזור לצעירים להשתלב בשוק העבודה ומספקים מלגה על סך שלושת אלפים שקלים. בנוסף למלגה הכספית, הסטודנטים זכאים לסיורים ברחבי אינטל בארץ.

מלגת פר"ח – פרויקט חונכות שאלפי סטודנטים לוקחים בו חלק מדי שנה. מלגה זו תקפה גם לסטודנטים שלומדים הנדסאי ובמסגרת מלגה זו הינם יכולים לקבל ישירות לחשבון הבנק שלהם סכום של 5200 ש"ח, מה שמכסה חלק נכבד משכר הלימוד.

בנוסף לארגונים חיצוניים, גם המכללת עצמן מספקות מלגות שונות עבור הסטודנטים הלומדים אצלם. לדוגמה, המכללה הטכנולוגית בבאר שבע, מאפשרת לסטודנטים הנמצאים במצב סוציו-אקונומי נמוך ומתמודדים עם קשיים כלכליים, לקבל פריסת תשלומים נוחה ולפצל את דמי התשלום שנקבעו מראש למועד אחר – כל אלו ללא ריבית.

במכללה האקדמית כנרת ניתן להגיש מועמדות למלגה על סך אלף דולר. גם סטודנטים לתואר ראשון ומקצועות הנדסאים יכולים להגיש בקשה למלגה זו.

 

אז אל תהססו ואל תחשבו שמלגות מגיעות רק לסטודנטים שלומדים תואר ראשון. תבדקו את כל האפשרויות העומדות בפניכם ותגישו בקשה למלגות הרלוונטיות עבורכם. בהצלחה!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן