לא לכולם יש את האפשרות "לראות עולם" ולטוס לחו"ל מיד אחרי הצבא. לכן, אחת ההתלבטויות הקשות איתה מתמודדים צעירים רבים היא – האם להתחיל את הלימודים מיד אחרי הצבא/עבודה מועדפת או לטוס לחו"ל ו"לנקות את הראש".האפשרות הטובה ביותר היא לא לבחור רק באופציה אחת, אלה לשלב את שתיהן ופשוט לטוס ללמוד בחו"ל. כך תהרגו שתי ציפורים במכה אחת, גם תכירו תרבות חדשה, תראו אורח חיים שונה משלכם ותלמדו מקצוע מכובד.

לימודים בחו"ל

אין ספק כי ללמוד בחו"ל נשמעת אופציה מעניינת ביותר, אך הבעיה העיקרית במקרה זה היא דווקא פיננסית. הרי כאן, בארץ, כולנו יודעים איפה אפשר לחסוך, היכן כדאי לקנות מוצרים, לגור אצל ההורים או לשכור דירה יחד עם שותף וכך לחסוך בהוצאות המחייה – כל אלו, קצת בעייתיים בחו"ל. לכן, אחת הדרכים הטובות ביותר היא להגיש בקשה למלגה. אך חשוב לזכור – לפני שאתם מחליטים לגבי מלגה, צריך לבחור את המדינה, בה תרצו ללמוד.

  • אוסטרליה וניו זילנד – בשנים האחרונות אוסטרליה וניו זילנד הפכו להיות יעדים מבוקשים מאוד בקרב הישראלים, בין אם מדובר על טיול או לימודים. למרבה הצער, המדינות אינן מספקות מלגות מיוחדות כלשהן עבור סטודנטים זרים, אך ישנם גופים פרטיים ומוסדות לימוד שיכולים לספק מלגה לסטודנטים זרים. על מנת לבדוק זאת לעומק, אנו ממליצים להכנס לאתר הלימודים הרשמי של אוסטרליה וניו זילנד.
  • ארה"ב – אלפי ישראלים מדי שנה מנסים להתקבל ללימודים בארצות הברית. זהו אחד היעדים הכי פופולריים ללמוד בהם בגלל רמה מקצועית הגבוהה. בארה"ב ישנן מלגות שונות כגון קרן דייויס, USIP ועוד. לכל ארגון יש תנאים וקריטריונים שונים, על מנת לברר את התנאים לקבלת מלגה של כל ארגון, יש להכנס לאתרים הרשמיים ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן