צעירים רבים שרק השתחררו מהצבא, עומדים בפני הדילמה – האם כדאי להתחיל לעבוד בעבודה מועדפת ולחסוך כסף ללימודים או לקחת הלוואה מהבנק ולהתחיל ללמוד ישר אחרי הצבא. נכון להיום, אין צורך להתלבט משום שכל חייל משוחרר זכאי למלגה!

ממדים ללימודים

לוחמים, לוחמות ואוכלוסיות ייחודיות משוחררות – מלגת ממדים ללימודים אושרה! אל תפספסו את הזכאות שלכם ובדקו האם אתם זכאים ל- 75% מלגה לתואר ראשון.

הזכאות למלגה נקבעת ע"י צה"ל בתום שירות החובה. הגשת בקשה לזכאות למלגה מתבצעת באמצעות הקרן להכוונת חיילים משוחררים.

מלגות למשתחררים מצה"ל

למרבה הצער, הרבה צעירים לא יודעים שהינם זכאים למלגה. עקב כך, רובם מעדיפים ללכת לעבוד, לחסוך כסף ורק אחרי זה להתחיל את הלימודים. ברוב המקרים התכנון הוא לחצי שנה הקרובה והמחשבה שעוברת בראש הינה "אני אסיים את המועדפת ואז אתחיל את הלימודים", אך למרבה הצער, בפועל, הדברים נראים קצת אחרת – חייל משוחרר מתחיל לעבוד, תוך כדאי, המשכורות שהוא מרוויח, מתבזבזות לאט לאט ואינו מצליח לחסוך מספיק כסף ללימודים. המצב יכול להמשך שנים רבות כי בכל פעם נוצרים קשיים חדשים וכך הלימודים נדחים לקראת גיל 25 ואף 30. על מנת לא להגיע למצב זה, אנו ממליצים לבדוק באתרנו מלגות למשתחררים מצה"ל.

ישנם סוגי מלגות שונים:

  • לוחמים ותומכי לחימה – אם שירתתם בצה"ל כלוחמים ותומכי לחימה, ככל הנראה מגיעה לכם מלגה לא קטנה.
  • מלגות לחיילים בודדים – ישנן מלגות רבות הניתנות לחיילים בודדים, עקב המצב הפיננסי של אותם החיילים.
  • קרן גרוס למשתחררים מצה"ל, מפעל הפיס ועוד.

זהו רק חלק קטן של כל המלגות הקיימות למשתחררים מצה"ל. על מנת לבדוק את רשימת המלגות המתאימות ספציפית לכם, קראו את המדריכים באתרנו ובנו לעצמכם רשימה של כל המלגות הרלוונטיות. לאחר מכן בדקו את המוסדות בהם ניתן לקבל את המלגות ואת המקצועות הקיימים בו – ורוצו ללמוד! אל תבזבזו זמן יקר והתחילו ללמוד את המקצוע הרצוי כמה שיותר מהר. בהצלחה!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן