אין זה סוד כי לעתים קרובות המגזר הדתי והחילוני מנותקים זה מזה. הדבר תקף גם לגבי הלימודים. זאת בשל העובדה כי התכנים והמקצועות שנלמדים בבתי הספר הינם שונים. עם זאת, הדברים משתנים וכיום דתיים וחרדים רוצים לעבוד במקצועות מבוקשים, כגון הייטק, רפואה, ניהול ושיווק ועוד. ממשלת ישראל וארגונים שונים תומכים בבחירה זו ומאפשרים לקבל מלגה שבאמצעותה אנשים המשתייכים למגזר הדתי והחרדי יוכלו לממן את לימודיהם.

סוגי מלגות

כמו שציינו מקודם, ממשלת ישראל תומכת ברכישת מקצוע ולימוד תואר ראשון, לכן נפתחה תכנית הנקראת מח"ר, ראשי תיבות של מסגרות חרדיות. תכנית זו נועדה על מנת להקים מוסדות להשכלה גבוהה בסמוך לאלה שכבר קיימים והינם יהיו תחת חסותם המלאה. הדבר יאפשר לצמצם פערים ויאפשר למגזר הדתי והחרדי לרכוש תואר ראשון.

  • משרד החינוך – מלגה נוספת שהציבור הדתי וחרדי יכול להשתמש בה, היא מלגה של משרד החינוך. סכום המלגה הוא כ4000 ש"ח ועל מנת לקבלה, עליכם להגיש את המסמכים הרלוונטיים ולעמוד במספר קריטריונים. את הפרטים המלאים על המלגה, ניתן למצוא באתר של משרד החינוך. למלגה זכאים גם גברים וגם נשים מהמגזר החרדי.
  • אחדות – תכנית מעולה שהמטרה העיקרית שלה היא לסייע למגזר החרדי ולהשלים את פערי התרבות. אז אם אתם אוהבים פעילויות חברתיות, המלגה הזו בשבילכם – על מנת להיות זכאים למלגה זו, עליכם ללמוד יחד עם סטודנטים שאינם דתיים. מה יכול להיות יותר טוב מזה? גם להעביר את הזמן בכיף בחברה של אנשים נעימים וגם לקבל מלגה על כך.
  • מלגה של עיריית אשדוד – אם הינכם מכירים את המלגה הפופולרית הנקראת פר"ח, מלגה של עיריית אשדוד עובדת על אותו הבסיס. עליכם לעזור להכין שיעורי בית וללמוד לתלמידים בבתי ספר יסודיים.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן