להיות אמא זו ברכה, אך עם כל היופי שדבר, לעתים, אמהות צעירות מחליטות ללכת ללמוד על מנת לשפר את תנאי המחייה שלהן בעתיד, לפתח קריירה טובה ולממן את הילד. במאמר זה נדבר על מלגות לאמהות חד הוריות.

מלגות לאמהות חד הוריות

כאשר מדובר על משפחה עם ילד, בה אחד מבני הזוג מחליט ללכת ללמוד, הדבר אינו קל, אך תמיד ניתן למצוא פתרונות. לדוגמה, כאשר אחד נמצא בלימודים, השני יכול לשמור על הילד. אם שניכם לא נמצאים בבית, אפשר להזמין בייביסיטר. ואם גם משפחות שלמות מתקשות במצבים אלו, מה אפשר להגיד על אמהות חד הוריות? כאשר מדובר על אמא חד הורית שמקבלת את ההחלטה ללכת ללמוד – היא נתקלת במצב שאין לה עם מי להשאיר את הילד והינה צריכה לעשות את כל העבודה בעצמה, גם לממן את שכר הלימוד, גם לשלם על הדירה וגם לטפל בילד.

ארגונים רבים, מכללות ואוניברסיטאות שונות מבינות את המצב הלא קל בו נמצאות אמהות חד הוריות, לכן הינם מספקים מלגות מיוחדות עבור מצבים אלו. משרד התמ"ת, לדוגמה, מאפשר לאמהות חד הוריות לקבל מימון מלא לגנים עבור ילדיהם. הדבר יאפשר להן להגיע ללימודים וללמוד בראש שקט בזמן שהילד נמצא בגן.

קרן קציר מציעה מלגה עד 10000 ש"ח בשנה עבור אמהות חד הוריות, אותה הינן יכולות להשקיע בשכר הלימודים והוצאות מחייה.

מלגות נעמ"ת נועדו לנשים ולאו דווקא לאמהות חד הוריות. מטרת מוסד זה היא להגדיל את כמות הנשים במוסדות להשכלה גבוהה. אם הינכן מתחילות ללמוד תואר ראשון, תוכלו לקבל מלגה על סך 2000 ש"ח, בזמן שנשים אשר לומדות תואר שלישי זכאיות למענק של עשרת אלפים שקלים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן